این کمیسیون اعلام کرد آئودی ۱۲ هزار خودرو را به عنوان خودروهای تحت استانداردهای اروپایی معرفی کرده که چنین نبوده اند.
طبق بیانیه این کمیسیون، گروه خودروسازی فولکس واگن موتورها و نرم افزار جنجالی را برای آئودی تامین کرده است.
این دیده بان خواستار صدور جریمه علیه فولکس واگن و آئودی و اصلاح تبلیغات آنها شده است.
خودروهای برند اسکودا که متعلق به فولکس واگن است هم چنین مشکلی دارند اما دیده بان مصرف کننده استرالیا به دلیل حجم کمتر فروش، تصمیم گرفت به آنها اشاره نکند.
اقدام اخیر پس از شکایتی است که سال گذشته علیه فولکس واگن و زیرمجموعه استرالیایی این شرکت پیرامون رسوایی آلایندگی دیزلی مطرح شده بود.
در شکایت مذکور، کمیسیون مدعی شده بود بیش از ۵۷ هزار خودرو در استرالیا بین سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ فروخته شده اند که عملکرد آنها برخلاف تبلیغات فولکس واگن است.
از آن زمان فولکس واگن و آئودی فراخوانهای مستقلی برای اصلاح نرم افزاری اعلام کرده اند.
بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن در این باره اظهارنظر نکرد اما آئودی استرالیا اعلام کرد اقدام اخیر نفعی برای مصرف کنندگان ندارد زیرا تدابیر فنی تایید شده برای اکثر خودروهای آلاینده ای که تحت فراخوان قرار گرفته اند، موجود بوده یا بزودی عرضه می شوند.
رسوایی آلایندگی دیزلی در سپتامبر سال ۲۰۱۵ از سوی مقامات آمریکایی فاش شد و پس از آن فولکس واگن تایید کرد در ۱۱ میلیون خودروی دیزلی که در سراسر جهان فروش رفته اند، نرم افزاری نصب شده که میزان آلایندگی آنها را کمتر از سطح واقعی نشان می دهد.
این رسوایی به شهرت این شرکت لطمه زد و فولکس واگن را ناچار کرد بیش از ۲۲ میلیارد یورو (۲۳ میلیارد دلار) برای پرداخت جریمه و خسارت اختصاص دهد.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/